De artikelen van de organisatie Al Haqiqa zijn verplaatst naar een eigen blog, nl. AlHaqiqa-Mediation, volg deze link: www.alhaqiqa-mediation.blogspot.com

woensdag, december 26, 2007

Respect, begrip? Men kent het niet meer

In politiek Nederland, maar vooral bij de zgn. trendvolgers hierin, zijn de woorden respect en begrip onbekende woorden geworden. Het enige wat telt, lijkt wel, of je lid bent van onze kant of je bent de vijand … meer is er niet meer.
Afgelopen 2 weken is door de Nederlandse Moslim Partij een persbericht naar buiten gebracht over het feit dat de heer Wilders de integratie tegenwerkt (het bericht is nog nergens geplaatst), is een interview afgegeven aan het blad Mzine en heeft een journalist van De Stentor gebeld die wat vragen stelde en daaruit is een artikel verschenen. Daarna is de bal gaan rollen, en hoe. Een kleine inventarisatie geeft aan dat verschillende sites en fora het artikel hebben overgenomen, waarbij of zo als u wilt, waarna men ging discussiëren over het artikel en over mijn persoontje. Bij telling bleek er al 14 A4tjes vol te schijven zijn met sites, magazines, digitale kranten die het artikel over hadden genomen of een link hadden geplaatst.
U moet toegeven het artikel is met cum laude geslaagd, zeker als men binnen een dag op de site van Elsevier genoemd wordt, zonder ooit contact gehad te hebben met de journaliste.
Waar draait het nu om? Ik heb op Pim Fortuyn gestemd nadat hij is vermoord, ik ben lid geweest van de LPF, waar ik geroyeerd ben geworden omdat ik achter mijn collegae bleef staan in Flevoland; ben daarna nog enkele maanden bij Forza Nederland bestuurder geweest, maar daar bleek ik niet te vinden wat ik wilde, heb gepraat met de mensen van Flevoland die met een nieuwe partij bezig waren en tenslotte ben ik daarmee in zee gegaan. Ik heb overigens nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik Moslim ben, er heeft zelfs een artikel rond maart in de Staatscourant gestaan, waarin ik duidelijk aangaf Moslim te zijn. Ook daarvoor heeft een stuk in de Aktueel gestaan, waarin stond dat ik belijdend Moslim ben.
Enfin, bij de laatste partij ben ik geroyeerd omdat ik Moslim ben en dat naar buiten bracht.
Nu vraagt u zich natuurlijk af, en terecht, waarom dan stemmen op Fortuyn en kiezen voor de LPF? Dat is simpel: ten eerste vermoordt men in Nederland niemand om zijn politieke achtergrond (proteststem!) en daarnaast had Fortuyn een aantal zeer goede punten, waar ik het mee eens was, zoals meer effectief blauw op straat, kleinere klassen, arts en verpleegster aan bed, respect voor de meester en juffrouw in de klas, alles moet bespreekbaar zijn, etc. Het punt over de Islam heb ik bij hem nooit geaccepteerd, maar hij was niet meer. Daarna ben ik steeds achter deze punten aangegaan en overal waar ik me meldde, heb ik naar het punt van de Islam gevraagd, maar dat was nooit een probleem. Echter de waarheid was wel anders, zeker de laatste jaren en m.n. de tijd vanaf maart 2007.
Men kwam aan mijn innerlijke, aan mij persoonlijk, aan mijn geloof, aan datgene waar ik in geloof, waar voor ik sta en als men dat constant doet op de site van de partij waar ik lid van was, kan ik dat niet langer verdragen en ben ik gaan reageren. Wel, de gevolgen zijn u bekend.

Wat kunnen we lezen op de verschillende fora? Van draaikonterij tot landverrader, van overloper tot de vijand. Dit laatste werd aangedragen door de moderator van een site die ontsproten is uit de ideeën van Fortuyn, maar tevens was het ook een bestuurslid van Forza Nederland waar ik mee samenwerkte. Als je een Moslim bent in de partij dan ben je “een vriend”, maar op het moment dat je een Moslim bent in de Nederlandse Moslim Partij dan ben je “de vijand”. M.i. zegt dit meer van deze persoon en deze personen en hun gedachtegoed dan van mij.
Het zijn uitspraken die nog te bevatten zijn, echter er zijn ook opmerkingen te lezen op de verschillende sites, waar ik vergeleken werd met een NSB-er, dat ik de kogel moet krijgen en dat “deze Vlemmix zo dood moet” . Tegen deze uitspraken is deze week aangifte gedaan bij de politie; deze zal de opmerkingen en uitspraken onderzoeken.

Tenslotte ben ik altijd voor transparante politiek geweest – ik kan ook heel moeilijk tegen besloten vergaderingen, want dan kan ik het niet terug koppelen aan mijn achterban, of een vergadering van het Presidium – en dat zal ik ook blijven dragen. Transparant en geen geheime agenda, de politiek moet terug naar de burger en ik wil daar aan meewerken.
Afsluitend wil ik u allen prettige dagen en een goed, gezond en gelukkig nieuwjaar toewensen en dat het mag brengen wat u er van verwacht. Met zijn allen zorgen waar we voor staan. Het uitdragen van begrip en respect voor elkaar. Werken aan Nederland waar een ieder het recht heeft om te zijn en zijn bestaan mag opbouwen. Waar vandaan dan ook, wat voor religie dat ook iemand heeft. Tenslotte zijn we allen mens, ook al komt men dan uit Nador, Istanbul, Den Haag of Venlo.

Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage