De artikelen van de organisatie Al Haqiqa zijn verplaatst naar een eigen blog, nl. AlHaqiqa-Mediation, volg deze link: www.alhaqiqa-mediation.blogspot.com

maandag, februari 18, 2008

Wat is er mis in dit land?

Bijna elke dag kunnen we weer genieten van de capriolen van de blonde politicus uit het carnavaleske zuiden van ons land. En elke dag weet hij op een of andere manier de media, zijn achterban, de politici en de burgers in de greep te houden.
Is Wilders een hype of bespeelt hij ons allemaal? Soms denk ik wel eens, als ik morgen wakker wordt, is alles weer normaal, maar dan ben ik wakker en mijn krant en mijn tv en de radio gaan weer op de oude voet verder. Een droom die het land elke dag weer doormaakt.

Wat gebeurt er nu? Ik weet niet echt of de politici in de Tweede Kamer het in de gaten hebben, maar Geert Wilders praat niet met hun, gaat zelfs niet het debat aan, maar spreekt over deze hoofden heen de mensen in de straat aan, zijn zogenaamde achterban. Die geniet er volop van, natuurlijk ze worden direct aangesproken, er wordt wat tegen de burger gezegd, tegen een groep mensen die dwalend zijn, er is iemand die wil luisteren naar hun problemen, als die er al zijn.
Maar waarom reageren de andere politici dan niet, zult u zich afvragen. Ja dat weet ik ook niet goed. Een cordon sanitaire is er helemaal niet, al hoewel de fractievoorzitter van de PVV dit in het AD van 16 november jl. liet neerschrijven. Dit gebeurde omdat de andere fracties in de Tweede Kamer een motie over een immigratiestop voor Moslims niet in behandeling wilden nemen.


Geen cordon sanitaire, maar waarom reageren de andere fracties dan niet of nauwelijks? Waarom hoor ik geen Femke Halsema of Jan Marijnissen of Alexander Pechtold die het debat met de PVV aangaan? Ja natuurlijk men heeft al eens een keer wat gezegd, maar daar gaat het niet om. Men moet zijn woorden weerleggen, in debat gaan, zijn oneliners onderuit halen, opkomen voor de ‘niet-westerse allochtonen’ zoals meneer Wilders c.s. altijd tracht te zeggen. Ik heb niet het gevoel dat er een partij opkomt voor mijn gevoelens, voor mijn zaken als het gaat over dit onderwerp. Men durft het niet, kan het niet of wilt het niet. Maar wat ik wel merk is dat wij als Moslims in de steek worden gelaten door de politiek. Ik had veel hardere en fellere woorden, debatten verwacht als er weer eens iemand van de PVV zijn mond opentrekt en de aanval doet op de Islam, Moslims en andere zaken die niet-westerse allochtonen aangaan. Maar nee, men hoort het aan, kijkt er naar en doet niets.
De politiek heeft niets geleerd van het verleden, van het populisme. Want dat Geert Wilders een populist is, is duidelijk. Spreken tegen zijn achterban die staat te wachten op de woorden, zinnen en oneliners die elke keer weer de andere groep in de maatschappij beledigen en aanvallen.

En toch blijf ik me afvragen waarom reageert er niemand op de woorden van de PVV? Waarom is er geen politieke partij die stelling neemt? Zou het zo zijn dat ze het allemaal wel goed vinden; zou het kunnen zijn dat de andere partijen de PVV het werk laten doen en dan later zeggen dat hebben wij gedaan? Als dat zo is, is het nog veel erger. Zeg nu zelf, met Geert en de zijnen weet je tenminste waar je aan toe bent. Hij is anti-Islam en dat vertelt hij ook steeds meer en vaker en duidelijker. Ik heb zelfs vorige week zijn filmpje in het kader van politieke partijen gezien, daar zegt hij klip en klaar: “Ik wil minder Islam in Nederland”. Laat het nu zo zijn, dat hij daar niet over gaat, dat is nu jammer beste Geert. Je hebt niets te zeggen over de Islam, maar natuurlijk kan je zeggen dat je minder Islam wil, maar dat slaat nergens op.
Maar nu even weer terug naar die andere politieke partijen. Ik hoor geen christelijke partij die opkomt voor de broeders en zusters in geloof. Ik hoor geen linkse partij die aangeeft dat de PVV eens moet ophouden. Ik zie geen Jan Marijnissen of Femke Halsema of Alexander Pechtold die keihard tegen Geert Wilders zegt dat hij eens een keer moet ophouden of aan moet geven waar zijn probleem zit of anders maar aan het werk moet gaan.
Ik daag de linkse politici uit om een duidelijk standpunt in te nemen en op te komen voor alle mensen in Nederland – daar horen ook niet-westerse allochtonen bij – en de PVV aan te geven dat de grens nu bereikt is.
Op deze manier krijgt u het voor elkaar dat er buitenparlementaire groeperingen voor onrust gaan zorgen. U weet ook wel dat de PVV verantwoordelijk is voor wat er gaat gebeuren maar dat bent u allemaal in de Tweede Kamer. U met zijn allen bent gekozen om de burger te helpen. Laat dan ook eens zien dat u daar geschikt voor bent.

Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage